2015. április 23., csütörtök

Miért NE lopjuk le egy fizetős Worpdress bővítmény vagy sablont – miért érdemes megvásárolni

Miért NE lopjunk

Két fő ok van amiért szoftver, esetünkben Wordpress bővítményt vagy sablont lopunk:
1. Mert nem akarunk fizetni érte, hisz ingyen sokkal jobb.
2. Mert mielőtt pénzt adnánk érte, ki akarjuk próbálni, hogy valóban megéri az árát.



Két fő oka van annak, hogy miért NE lopjunk Wordpress bővítményt és sablont:
1. Mert illegális tevékenységnek számít a szoftveres lopás is, akár egy bolti lopás.
2. Mert a feltört bővítmények, sablonok nem biztonságos forrásból tölthetők le és tartalmazhatnak olyan sorokat amik kárt tehetnek a weboldalban amire feltelepítettük, vagy akár számítógépünkben is.

A 2. pont személyes tapasztalat is. Egy bővítmény "loptam" le amit szerettem volna kipróbálni a vásárlás előtt.
A bővítményt nem saját gépre telepített webserveren, hanem élesben a szolgáltató tárhelyén próbáltam ki. Sajnos nem tudta azt amit akartam. Örültem, hogy nem adtam ki felesleges pénzt érte. Nem töröltem azonnal a bővítményt, gondoltam majd másnap megpróbálom hát ha még is jó lesz. Aznap éjjel jött egy levél a szolgáltatótól amely ezzel a sorral kezdödőtt:

"Az Ön oldala rosszindulatú alkalmazást futtatott a szerverünkön! Ez szerverünk túlterheléséhez vezetett, illetve ennek segítségével esetlegesen SPAM leveleket küld ki több ezer email címre."

Meg volt nevezve a levél végén, hogy melyik mappába találhatók a virusós fájlok.
Nagy baj nem történt. Eltávolítottam a bővítményt és a vírus veszély is elmúlt. Viszont tanulságnak jó volt az esett.


Miért érdemes megvásárolni a bővítményeket, sablonokat

Nézzük egy valós példát a WPML bővítménnyel ami több csomagban is megvásárolhatjuk.
A Multilingual CMS csomagot 79 dollárért (+áfa) vásárolhatjuk meg 
és akár hány weboldalra feltelepíthetjük. A csomagban kapunk egy év támogatást, ami azt jelenti, hogy egy éven keresztül tudjuk frissítteni az újabb verzióra.
Egy év után nem kell újra megvásárolnunk, csak meghosszabbítanunk az előfizetésünk újabb egy évre 39 dollárért (+áfa). 
A Multilingual CMS Lifetime csomag egy életre szól. 195 dollárét (+áfa) örökéletre megkapjuk a frissitéseket és akár hány weboldalon használhatjuk.
A WPML még 30 napos pénzvisszafizetési garancia is van.



Nem minden fizetős bővítménynél van így. Van olyan ahol örökéletre vásároljuk, de korlátozzák, hogy hány oldalra telepítheted fel.

Az előny a frissítéseknél van. Lehet, hogy nem a legfrissebb verzióját tudjuk lelopni az adott bővítménynek, ami később nem lesz kompatibilis az új Wordpress verzióval. Lehet, hogy kritikus biztonsági hiba van benne és nem tudjuk a legújabb, javított verziót lelopni, ezzel biztonsági rést hagyunk a weboldalunkon.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése